Followers

CINTA BUKAN LARANGAN - 2014 ( Limited Edition Only)

CINTA BUKAN LARANGAN - 2014 ( Limited Edition Only)
Ekslusif dan tidak dijual di kedai buku, hanya di blog dan fb penulis sahaja :untuk memesan : email arr_nita@yahoo.com/ FB : Anita Aruszi

BLURB CINTA BUKAN LARANGAN (New)

Tajuk : Cinta Bukan Larangan
Penulis : Anita Aruszi
Harga : RM32.90
Penerbit : GN Publishing
ISBN : 978-967-10425-3-3
M/s : 803ms
Genre : Cinta dan Kekeluargaan

Tagline
Cinta Ini Terlarang..
Ibarat Buah Khuldi Yang Haram Disentuh Adam…

Diaz dan Dina Azura, dua adik beradik yang membesar bersama tetapi tidak pernah sebulu. Ada sahaja yang tidak kena di hati Diaz yang terang-terangan membenci Dina Azura di dalam hidupnya. Sehingga ke satu tahap, dia cuba merogol gadis itu angkara kemarahan yang terpendam di lubuk hatinya. Namun tindakan itu telah merubah segala-galanya dalam hidup mereka. Kerana kesal dengan tindakannya, dia mengambil keputusan melarikan diri ke luar negara. Namun tindakan itu tidak mampu meluputkan setiap dosa yang dirasakannya terhadap Dina Azura.

Sepuluh tahun kemudian, Diaz pulang ke tanahair dan bekerja dengan Alma Katherine, seorang ahli perniagaan berjaya. Namun dia tidak berani berhadapan dengan Dina Azura angkara malam jahanam itu. Tapi takdir menemukan mereka semula untuk menyusun kepingan-kepingan puzzle dalam hidup mereka. Tapi masihkah ada benci di hatinya atau segala-galanya telah berubah?

Bagi Dina Azura, dia tidak pernah membenci Diaz. Malah takkan mungkin membenci lelaki itu. Sejak kecil dia mengagumi Diaz, sehinga adakala dia terseksa kerana dibenci tanpa sebab. Malah seluruh jiwanya terseksa kerana selama ini dia menyimpan rahsia yang tidak mampu diceritakan kepada sesiapa. Isi hatinya takkan mampu diluahkan lantaran dia sedar betapa besar dosanya mencintai abang sendiri.

Perkenalan Dina Azura dengan Johan telah menyemat cemburu di hati Diaz tanpa disedari. Hubungannya dengan Dina Azura adalah sebuah hubungan yang takkan mungkin. Mereka tidak mungkin bercinta. Tidak mungkin bersama sama. Tidak mungkin untuk segala-galanya. Tidak mungkin untuk selama-lamanya. Kerana itu Diaz menahan diri. Dan bila Johan hadir di antara mereka, segala-galanya yang tidak mungkin itu bukan lagi satu halangan. Diaz nekad mahu membetulkan segala-galanya. Tapi rahsia yang disimpannya selama 15 tahun itu hanya akan melukakan hati ramai orang. Bolehlah dia menjaga hati ramai orang dan membiarkan hatinya sendiri dilukai? Mampukah lagi dia menyimpan rahsia ini dari pengetahuan Dina Azura sedangkan gadis itulah yang paling mahu dilindunginya?


Abang jangan judge orang dengan hanya memandang luaran sahaja. Sekurang-kurangnya
Johan sanggup pertahankan maruah adiknya dari lelaki-lelaki tak guna tu. Dia seorang abang yang baik – DINA AZURA

Johan baik? Jadi abang lelaki jahat? – DIAZ HAFIZI

Saya cuma nak awak pilih antara saya dan Diaz. Dan berhenti menyakiti hati saya seperti ini Dina – JOHAN


Wednesday, December 25, 2013

Lelaki Itu...Syurgaku - Prolog


MOTORSIKAL remuk yang berada di bawah lori treler itu menggamit perhatian ramai pemandu di sepanjang jalan itu untuk berhenti melihat. Kemalangan itu berlaku seawal jam 2 pagi ketika penunggang motorsikal tersebut bertembung dengan lori muatan kayu balak itu di sebuah selekoh tajam.

            Hampir setengah jam kemudian, sebuah ambulan dan sebuah kereta polis sampai ke tempat kejadian. Pihak polis terpaksa mengawasi tempat kejadian dengan rapi apatah lagi mereka ternampak ada kebakaran kecil pada sebahagian badan lori treler terbabit. Pemandu lori treler yang berbangsa India ditemui di atas jalan raya, manakala penunggang motorsikal tersebut gagal dilihat.

            “Dia dah meninggal.” Ulas salah seorang anggota penyelamat ketika memeriksa nadi pemandu lori berbangsa India itu.

            “Ada seorang lagi di bawah lori.” Sambungnya lagi.

            Seorang anggota penyelamat sedang menunduk ke bawah lori. Bahang hangat menerpa ke seluruh wajahnya, namun tidak dipedulikannya. Yang penting saat ini ialah mencari lokasi mangsa kemalangan yang menunggang motorsikal besar itu. Beberapa saat kemudian dia mengeluh lega melihat tangan yang terjulur keluar dari bahagian bumper lori yang kemek teruk. Tangan itu berlumuran darah.

            “Dia ada di bawah, Kita mungkin terpaksa potong bahagian hadapan lori untuk keluarkan mangsa.” Ujar anggota penyelamat pada rakan-rakannya.

            “Dia masih hidup?”

            “Belum boleh dipastikan lagi. Tubuhnya terperosok jauh ke dalam. Kita tak boleh capai dia begitu sahaja tanpa mengenalpasti bagaimana tahap kecederaan mangsa.” Ujar lelaki itu lagi.

            Mereka semua mengangguk dan mula menjalankan tugas masing-masing. Api yang mula marak segera dipadamkan dengan hos untuk mengawal kebakaran dari merebak. Hanya setelah itu baharu mereka bertungkus-lumus berusaha keras mengeluarkan mangsa yang tersepit dari bawah lori. Hampir setiap orang saling bekerjasama dan cukup berhati-hati dengan tugas yang dilakukan.

            Hampir setengah jam kemudian, tubuh yang terperosok jauh ke dalam berjaya dikeluarkan. Seorang lelaki muda diangkat ke atas stretcher. Dua orang anggota paramedik mengambilalih tugas memeriksa lelaki tersebut. Sebahagian dari wajah lelaki itu berlumuran darah.

            “Nadinya lemah. Kecederaan parah pada bahagian muka dan abdomen. Kita kena bawa mangsa ke hospital dengan segera.” Ujar anggota paramedik tersebut. Rakannya segera memahami maksud temannya. Strecher ditolak masuk ke dalam ambulan. Namun ketika dia mahu menutup pintu ambulan, sesuatu terjatuh dari saku baju lelaki itu. Dahi si anggota paramedik berkerut. Dia segera mengutip sampul surat berlumuran darah itu.

            “Apa tu?” Rakannya bertanya.

            Dia mengalihkan pandangan, menatap ke arah temannya.

            “Entahlah, macam surat.”

            “Or…Orked.” Bisikan itu kedengaran. Lemah nadanya, meniti dari bibir si penunggang motorsikal itu.

            Kedua-dua anggota paramedik berpaling. Merenung penuh simpati pada lelaki yang agak teruk kecederaannya. Si paramedik segera menyimpan sampul surat itu di dalam saku bajunya sebelum kedua-duanya mula menaiki ambulan tersebut.

No comments:

DEDALU DI HATI - STOK TERHAD!!

DEDALU DI HATI  - STOK TERHAD!!

PESANAN NOVEL DEDALU DI HATI SEDANG DIBUKA SEKARANG!!!

Harga = RM25.90
Kos Pos = RM7 (pos laju)
Total = RM32.90

Emailkan nama dan butiran diri ke arr_nita@yahoo.com.
Pesanan sehingga stok ke 3 ini kehabisan..

NANTIKAN VENOM SURIA DI PESTA BUKU ANTARABANGSA PWTC MULAI 27 APRIL, TERBITAN BUKU PRIMA (RM25.90)

NANTIKAN VENOM SURIA DI PESTA BUKU ANTARABANGSA  PWTC MULAI 27 APRIL, TERBITAN BUKU PRIMA (RM25.90)
Suria gadis ceria dan periang, namun miliki sejarah hitam dalam kelahiran. Yang membuatkan dia diburu dan dijejaki untuk meleraikan sebuah kisah sumpahan, lalu mempertemukan dia dengan dua lelaki berbeza sifat. Izwan jenis yang dingin dan panas baran. Cakapnya harus dipatuhi atau dia akan meletup! Nazrul sentiasa cool tapi punya rahsia terpendam yang menyiksa jiwa. Seorang lelaki ditakdirkan menjadi penyelamat. Seorang lagi ditakdirkan membunuhnya. Kedua-duanya muncul tak diundang, tetapi meninggalkan kesan mendalam. Lalu bermulalah permainan cat and mouse antara mereka sehingga game over!