Followers

Wednesday, December 25, 2013

Lelaki Itu...Syurgaku - Prolog


MOTORSIKAL remuk yang berada di bawah lori treler itu menggamit perhatian ramai pemandu di sepanjang jalan itu untuk berhenti melihat. Kemalangan itu berlaku seawal jam 2 pagi ketika penunggang motorsikal tersebut bertembung dengan lori muatan kayu balak itu di sebuah selekoh tajam.

            Hampir setengah jam kemudian, sebuah ambulan dan sebuah kereta polis sampai ke tempat kejadian. Pihak polis terpaksa mengawasi tempat kejadian dengan rapi apatah lagi mereka ternampak ada kebakaran kecil pada sebahagian badan lori treler terbabit. Pemandu lori treler yang berbangsa India ditemui di atas jalan raya, manakala penunggang motorsikal tersebut gagal dilihat.

            “Dia dah meninggal.” Ulas salah seorang anggota penyelamat ketika memeriksa nadi pemandu lori berbangsa India itu.

            “Ada seorang lagi di bawah lori.” Sambungnya lagi.

            Seorang anggota penyelamat sedang menunduk ke bawah lori. Bahang hangat menerpa ke seluruh wajahnya, namun tidak dipedulikannya. Yang penting saat ini ialah mencari lokasi mangsa kemalangan yang menunggang motorsikal besar itu. Beberapa saat kemudian dia mengeluh lega melihat tangan yang terjulur keluar dari bahagian bumper lori yang kemek teruk. Tangan itu berlumuran darah.

            “Dia ada di bawah, Kita mungkin terpaksa potong bahagian hadapan lori untuk keluarkan mangsa.” Ujar anggota penyelamat pada rakan-rakannya.

            “Dia masih hidup?”

            “Belum boleh dipastikan lagi. Tubuhnya terperosok jauh ke dalam. Kita tak boleh capai dia begitu sahaja tanpa mengenalpasti bagaimana tahap kecederaan mangsa.” Ujar lelaki itu lagi.

            Mereka semua mengangguk dan mula menjalankan tugas masing-masing. Api yang mula marak segera dipadamkan dengan hos untuk mengawal kebakaran dari merebak. Hanya setelah itu baharu mereka bertungkus-lumus berusaha keras mengeluarkan mangsa yang tersepit dari bawah lori. Hampir setiap orang saling bekerjasama dan cukup berhati-hati dengan tugas yang dilakukan.

            Hampir setengah jam kemudian, tubuh yang terperosok jauh ke dalam berjaya dikeluarkan. Seorang lelaki muda diangkat ke atas stretcher. Dua orang anggota paramedik mengambilalih tugas memeriksa lelaki tersebut. Sebahagian dari wajah lelaki itu berlumuran darah.

            “Nadinya lemah. Kecederaan parah pada bahagian muka dan abdomen. Kita kena bawa mangsa ke hospital dengan segera.” Ujar anggota paramedik tersebut. Rakannya segera memahami maksud temannya. Strecher ditolak masuk ke dalam ambulan. Namun ketika dia mahu menutup pintu ambulan, sesuatu terjatuh dari saku baju lelaki itu. Dahi si anggota paramedik berkerut. Dia segera mengutip sampul surat berlumuran darah itu.

            “Apa tu?” Rakannya bertanya.

            Dia mengalihkan pandangan, menatap ke arah temannya.

            “Entahlah, macam surat.”

            “Or…Orked.” Bisikan itu kedengaran. Lemah nadanya, meniti dari bibir si penunggang motorsikal itu.

            Kedua-dua anggota paramedik berpaling. Merenung penuh simpati pada lelaki yang agak teruk kecederaannya. Si paramedik segera menyimpan sampul surat itu di dalam saku bajunya sebelum kedua-duanya mula menaiki ambulan tersebut.

No comments:

DEDALU DI HATI - STOK TERHAD!!

DEDALU DI HATI  - STOK TERHAD!!

PESANAN NOVEL DEDALU DI HATI SEDANG DIBUKA SEKARANG!!!

Harga = RM25.90
Kos Pos = RM7 (pos laju)
Total = RM32.90

Emailkan nama dan butiran diri ke arr_nita@yahoo.com.
Pesanan sehingga stok ke 3 ini kehabisan..

NANTIKAN VENOM SURIA DI PESTA BUKU ANTARABANGSA PWTC MULAI 27 APRIL, TERBITAN BUKU PRIMA (RM25.90)

NANTIKAN VENOM SURIA DI PESTA BUKU ANTARABANGSA  PWTC MULAI 27 APRIL, TERBITAN BUKU PRIMA (RM25.90)
Suria gadis ceria dan periang, namun miliki sejarah hitam dalam kelahiran. Yang membuatkan dia diburu dan dijejaki untuk meleraikan sebuah kisah sumpahan, lalu mempertemukan dia dengan dua lelaki berbeza sifat. Izwan jenis yang dingin dan panas baran. Cakapnya harus dipatuhi atau dia akan meletup! Nazrul sentiasa cool tapi punya rahsia terpendam yang menyiksa jiwa. Seorang lelaki ditakdirkan menjadi penyelamat. Seorang lagi ditakdirkan membunuhnya. Kedua-duanya muncul tak diundang, tetapi meninggalkan kesan mendalam. Lalu bermulalah permainan cat and mouse antara mereka sehingga game over!