Followers

CINTA BUKAN LARANGAN - 2014 ( Limited Edition Only)

CINTA BUKAN LARANGAN - 2014 ( Limited Edition Only)
Ekslusif dan tidak dijual di kedai buku, hanya di blog dan fb penulis sahaja :untuk memesan : email arr_nita@yahoo.com/ FB : Anita Aruszi

BLURB CINTA BUKAN LARANGAN (New)

Tajuk : Cinta Bukan Larangan
Penulis : Anita Aruszi
Harga : RM32.90
Penerbit : GN Publishing
ISBN : 978-967-10425-3-3
M/s : 803ms
Genre : Cinta dan Kekeluargaan

Tagline
Cinta Ini Terlarang..
Ibarat Buah Khuldi Yang Haram Disentuh Adam…

Diaz dan Dina Azura, dua adik beradik yang membesar bersama tetapi tidak pernah sebulu. Ada sahaja yang tidak kena di hati Diaz yang terang-terangan membenci Dina Azura di dalam hidupnya. Sehingga ke satu tahap, dia cuba merogol gadis itu angkara kemarahan yang terpendam di lubuk hatinya. Namun tindakan itu telah merubah segala-galanya dalam hidup mereka. Kerana kesal dengan tindakannya, dia mengambil keputusan melarikan diri ke luar negara. Namun tindakan itu tidak mampu meluputkan setiap dosa yang dirasakannya terhadap Dina Azura.

Sepuluh tahun kemudian, Diaz pulang ke tanahair dan bekerja dengan Alma Katherine, seorang ahli perniagaan berjaya. Namun dia tidak berani berhadapan dengan Dina Azura angkara malam jahanam itu. Tapi takdir menemukan mereka semula untuk menyusun kepingan-kepingan puzzle dalam hidup mereka. Tapi masihkah ada benci di hatinya atau segala-galanya telah berubah?

Bagi Dina Azura, dia tidak pernah membenci Diaz. Malah takkan mungkin membenci lelaki itu. Sejak kecil dia mengagumi Diaz, sehinga adakala dia terseksa kerana dibenci tanpa sebab. Malah seluruh jiwanya terseksa kerana selama ini dia menyimpan rahsia yang tidak mampu diceritakan kepada sesiapa. Isi hatinya takkan mampu diluahkan lantaran dia sedar betapa besar dosanya mencintai abang sendiri.

Perkenalan Dina Azura dengan Johan telah menyemat cemburu di hati Diaz tanpa disedari. Hubungannya dengan Dina Azura adalah sebuah hubungan yang takkan mungkin. Mereka tidak mungkin bercinta. Tidak mungkin bersama sama. Tidak mungkin untuk segala-galanya. Tidak mungkin untuk selama-lamanya. Kerana itu Diaz menahan diri. Dan bila Johan hadir di antara mereka, segala-galanya yang tidak mungkin itu bukan lagi satu halangan. Diaz nekad mahu membetulkan segala-galanya. Tapi rahsia yang disimpannya selama 15 tahun itu hanya akan melukakan hati ramai orang. Bolehlah dia menjaga hati ramai orang dan membiarkan hatinya sendiri dilukai? Mampukah lagi dia menyimpan rahsia ini dari pengetahuan Dina Azura sedangkan gadis itulah yang paling mahu dilindunginya?


Abang jangan judge orang dengan hanya memandang luaran sahaja. Sekurang-kurangnya
Johan sanggup pertahankan maruah adiknya dari lelaki-lelaki tak guna tu. Dia seorang abang yang baik – DINA AZURA

Johan baik? Jadi abang lelaki jahat? – DIAZ HAFIZI

Saya cuma nak awak pilih antara saya dan Diaz. Dan berhenti menyakiti hati saya seperti ini Dina – JOHAN


Tuesday, March 26, 2013

Alamak! Lagi-Lagi Dia : Bab 4


MUKA masing-masing sudah letih tapi dipaksa duduk di sofa empuk seraya menghadap wajah si ibu yang masam mencuka. Sesi interrogation bermula sejak pukul 5 pagi tadi lagi sewaktu dua beradik itu cuba menyelinap masuk ke dalam rumah. Sayangnya si ibu bangun lebih awal pagi ini untuk sesi tadarus Al-Quran sementara menunggu solat subuh.

            Mendengar bunyi enjin kenderaan memasuki perkarangan rumah, Puan Bahyah segera mengintai keluar. Melihat kelibat anak-anaknya yang baru pulang, temperature darahnya serentak mendidih. Bila masanya budak-budak bertuah ni keluar?. Tapi melihat Ubek membawa masuk kotak umpan dan joran pancing, dia segera mengerti ke mana kedua-duanya pergi. Tak habis-habis Ubek ni dengan kegilaannya terhadap ikan! Kalau kat rumah, nak suruh goreng ikan seekor pun berkira! Rungut Puan Bahyah.

            Sesekali kelibat Encik Nordin muncul. Setiap kali itu juga Cika dan Ubek menjeling Encik Nordin, cuba meminta bantuan agar dilepaskan dari hukuman yang bakal menanti. Tapi Encik Nordin hanya tersengih. Kasihan pada anak, tapi dia lebih takut pada isterinya. Kalau dia cari fasal, lagi teruk jadinya.

            Sorrylah umi, Ubek cuma pergi memancing dekat Ulu Yam, itu aje. Cika yang nak ikut Ubek.” Ujar Ubek dengan muka kasihan yang dibuat-buat.

            “Yang awak ni Ubek asyik memancing aje kerjanya. Cubalah sesekali pergi berkebun, keluarkan peluh. Tak pun mainlah Paintball, ada juga faedahnya.” Rungut Puan Bahyah.

            Cika tersengih. Main Paintball? Amboi umi, sejak bawa anak-anak murid bermain Paintball di pusat reakreasi, asyik-asyik Paintball aje yang disebutnya.

            “The Woods adakan pertandingan memancing umi, besar hadiahnya dekat RM10,000. Itu sebab Ubek ke sana semalam.” Alasan Ubek.

            “Uih besar hadiah tu. Habis dapat tak ikannya?” Tak disangka-sangka Encik Nordin menyampuk dari belakang. Turut sama teruja mendengar wang hadiah sebesar itu.

            Puan Bahyah menjeling panjang ke arah suaminya. “You are not helping me, dear.” Ujar Puan Bahyah menjeling tajam. Encik Nordin hanya tersengih.

“Dapat apa bendanya babah, dapat kasut but adalah.” sampuk Cika tersengih.

Ubek menjeling tajam. Tak habis-habis Cika mengungkit fasal kasut but yang membuatkan dia diketawakan kaki-kaki pancing yang lain. Lain yang diharapkan melekat di mata kailnya, lain pula yang muncul. Entah but siapalah yang boleh melekat di jorannya. Samdol betul!

            “Sudah! Tiga beranak ni asyik-asyik cakap fasal pancing. Umi bosan tahu asyik dengar benda yang sama. Sekarang ni, umi tak kasi lagi awak pergi memancing malam-malam. Kalau nak memancing, siang-siang sahaja. Itupun pun hanya di hujung minggu.” Putus Puan Bahyah.

            “Tapi umi…” keluh Ubek.

            “Tak ada tapi-tapi. Umi makin risau dengan aktiviti awak ni Ubek. Kalau asyik memancing aje, lama-lama semua kawan-kawan awak akan lari. Muka awak pun dah macam ikan todak, umi tengok.”

            Berderai ketawa Cika dan Encik Nordin mendengar Puan Bahyah menyamakan muka Ubek dengan ikan todak.

            “Dan awak Cika..” Tumpuan Puan Bahyah kini beralih ke arah Cika pula.

            Ketawa Cika mati. Dia berdebar-debar menunggu hukuman apa yang bakal dilaksanakan ibunya kali ini.

            “Lain kali umi tak benarkan awak ikut abang awak memancing jauh-jauh malam. Ini kerja orang lelaki, bukan kerja orang perempuan. Umi lebih suka awak belajar menjahit atau belajar memasak. Kalau awak berumahtangga nanti, tidaklah suami awak nanti kelaparan atau pakai baju koyak.” Leter Puan Bahyah.

            Cika terkedu. Aduh umi! Dia dah start balik dah! Ini yang aku malas nak dengar ni. Kalau Ubek yang salah, dia yang akan diungkit soal kahwin. Kalau Ubek terlupa menutup lampu dan kipas di biliknya, dia juga yang dileter soal kahwin. Kalau Ubek tak basuh kereta pun, dia juga yang kena tempias soal kahwin. Tak aci betul!

            “Awak dengar tak apa yang umi cakap ni?” Puan Bahyah menjegilkan anak matanya besar-besar. Bagi anak daranya yang tak makan saman itu takut sedikit!

            “Dengar.” Jawab Cika acuh tak acuh.

            “Dahlah, pergi masuk mandi dan lepas tu turun makan. Awak Cika, tunggu sini sekejap. Umi nak cakap lagi dengan awak.” Arah Puan Bahyah. Perlahan-lahan Ubek bangkit dari kerusi dengan muka monyok lalu meninggalkan Cika bersama ibu dan ayahnya.

            “Umi nak cakap apa? Cika dah tahu salah Cika. Lain kali Cika tak akan ikut lagi abang. Tapi semalam Cika pergi sebab Cika tak dapat tidur.” Ujar Cika sebelum sempat wanita itu membuka mulutnya.

            “Umi tak nak cakap lagi fasal hal tu. Yang umi nak cakap sekarang ni ialah fasal esok. Umi nak awak pergi esok dan jumpa dengan anak saudara Makcik Sapiah awak tu.” Ujar Puan Bahyah.

            Ala umi, Sapiah mana pulak ni?” Cika mengeluh panjang.

            “Hai takkan dah lupa? Makcik Sapiah, jiran mak long awak yang duduk kat Taman Buntal tu. Dia yang asyik tanya-tanya fasal awak untuk anak saudaranya Zain dari bulan lepas lagi.”

            “Sapiah ke…Zain ke…apa kena mengenanya dengan Cika umi? Cika rimaslah. Masuk yang ini dah 13 orang umi aturkan blind date untuk Cika. Cika tak suka.” Rungut Cika.

            “Dan dah 12 orang awak kenakan teruk-teruk sampai semuanya fobia bila sebut fasal anak umi ni. Umi tak kira. Selagi awak kantoikan semua usaha-usaha umi, selagi itulah umi akan terus buat macam ni sampailah awak bertemu calon yang paling sesuai untuk dijadikan suami. Esok pergi ke restoran Jumbo Jeep tu dan jumpa dengan Zain.” Tegas Puan Bahyah.

            Cika mengeluh kesal. Umi…umi..perlukah Cika buat semua ini umi? Cika ni perempuan, Cika ni masih ada harga diri. Cika malu kalau asyik diaturkan temujanji dengan lelaki-lelaki yang Cika sendiri tidak kenal. Nampak sangat Cika sudah terdesak mahu bersuami! Keluh Cika, tapi hanya di dalam hati. Yang pasti dia bukan seberani itu untuk berterus-terang dengan uminya. Nak mampus?

No comments:

DEDALU DI HATI - STOK TERHAD!!

DEDALU DI HATI  - STOK TERHAD!!

PESANAN NOVEL DEDALU DI HATI SEDANG DIBUKA SEKARANG!!!

Harga = RM25.90
Kos Pos = RM7 (pos laju)
Total = RM32.90

Emailkan nama dan butiran diri ke arr_nita@yahoo.com.
Pesanan sehingga stok ke 3 ini kehabisan..

NANTIKAN VENOM SURIA DI PESTA BUKU ANTARABANGSA PWTC MULAI 27 APRIL, TERBITAN BUKU PRIMA (RM25.90)

NANTIKAN VENOM SURIA DI PESTA BUKU ANTARABANGSA  PWTC MULAI 27 APRIL, TERBITAN BUKU PRIMA (RM25.90)
Suria gadis ceria dan periang, namun miliki sejarah hitam dalam kelahiran. Yang membuatkan dia diburu dan dijejaki untuk meleraikan sebuah kisah sumpahan, lalu mempertemukan dia dengan dua lelaki berbeza sifat. Izwan jenis yang dingin dan panas baran. Cakapnya harus dipatuhi atau dia akan meletup! Nazrul sentiasa cool tapi punya rahsia terpendam yang menyiksa jiwa. Seorang lelaki ditakdirkan menjadi penyelamat. Seorang lagi ditakdirkan membunuhnya. Kedua-duanya muncul tak diundang, tetapi meninggalkan kesan mendalam. Lalu bermulalah permainan cat and mouse antara mereka sehingga game over!